Glasverzekering voor alle huurders

Voor het herstel van kapotte ruiten in uw woning of berging bent u zelf verantwoordelijk. Dat kan best duur zijn. Daarom bieden wij een gezamenlijke glasverzekering aan. U betaalt hier maandelijks een bedrag voor bij uw servicekosten.

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik glasschade?

Heeft u glasschade? Dan kunt u direct zelf contact opnemen met De Glaslijn:
T. 0800 - 020 72 07
De Glaslijn is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar.

Wat valt er onder de glasverzekering?

Bijna alle ramen in uw woning en eventueel uw berging vallen onder de glasverzekering. Alleen schade aan bijzonder glas betaalt u zelf. Denk hierbij aan glas in lood, geëtst glas (mat glas) en glazen balkonhekken.
Is uw raam door opzet stuk gegaan? De reparatie is dan wel verplicht, maar deze betaalt u zelf. Denk bijvoorbeeld aan het intikken van een raam als u uw sleutel kwijt bent.

Waarom verandert het bedrag dat ik betaal ieder jaar?

Wij betalen aan de verzekeraar ieder jaar een premie voor de glasverzekering. Dit bedrag is gebaseerd op het totale aantal woningen dat is verzekerd. Maar in de loop van het jaar kan het aantal woningen dat is verzekerd afnemen. Voor leegstaande woningen betalen we bijvoorbeeld geen premie. Aan het einde van het jaar kijken we of het totale bedrag dat we hebben ontvangen voor de glasverzekering overeenkomt met dat wat wij aan premie hebben uitgegeven. Als er meer geld in pot is dan wij hebben uitgegeven, dan betaalt u het volgende jaar een lager maandbedrag. Maar als de premie bijvoorbeeld stijgt, kunnen we uw maandbedrag ook verhogen. Per 1 juli 2023 passen wij het bedrag dat u betaalt aan naar € 2,75.

Hoe sluit ik een glasverzekering bij Hef Wonen af?
Meld u direct aan!
Glasverzekering afsluiten