Wat doet de geschillencommissie?

Bent u niet tevreden over de door ons voorgestelde oplossing of de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u uw geschil voorleggen aan de Centrale Geschillencommissie Wonen.

Na ontvangst van uw geschillenformulier bepaalt de Centrale Geschillencommissie Wonen op grond van het reglement Geschillencommissie of zij uw geschil in behandeling neemt. Als dat het geval is, wordt u uitgenodigd voor een hoorzitting om uw geschil toe te lichten. Ook namens ons is iemand aanwezig om toelichting aan de Centrale Geschillencommissie Wonen te geven. Na de hoorzitting ontvangen u en wij hiervan een schriftelijk verslag, waarin ook een advies is opgenomen.

Wanneer komt een geschil niet voor behandeling in aanmerking?

  • Als het geschil betrekking heeft op de huurprijs of de servicekosten;
  • Als het geschil betrekking heeft op de toewijzing of afwijzing van een woning (hiervoor kunt u terecht bij de Bezwarencommissie Huisvesting regio Rotterdam)
  • Als het geschil al bij een andere instantie voorligt (bijvoorbeeld bij de kantonrechter of de Huurcommissie);
  • Als onvoldoende in de gelegenheid is geweest om de klacht op te lossen;
  • Als de Centrale Geschillencommissie Wonen de klacht al eerder heeft behandeld, daarover advies heeft uitgebracht en het bestuur van conform dat advies heeft besloten, of daarvan gemotiveerd is afgeweken.

De leden van de Centrale Geschillencommissie Wonen

De Centrale Geschillencommissie Wonen bestaat uit twee leden die zijn voorgedragen door de Huurdersraad en twee leden die door ons zijn voorgedragen. De door de Huurdersraad en de door ons voorgedragen leden kiezen zelf een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter. Geen van de leden heeft zakelijke of persoonlijke banden met . De Centrale Geschillencommissie Wonen is dus onafhankelijk en onpartijdig.

Overzicht leden van de Centrale Geschillencommissie Wonen

Reglement Geschillencommissie Hef Wonen

De commissie werkt volgens het reglement van Aedes.

Bekijk het reglement op de website van Aedes

Veelgestelde vragen

Hoe geef ik een klacht door?

Vindt u dat we u niet voldoende of op de juiste manier hebben geholpen? Bent u ontevreden over de manier waarop u te woord bent gestaan? Dient u dan een klacht in via het klachtenformulier.

Klachtenformulier
Hoe dien ik een geschil in?

Dien uw geschil schriftelijk in bij de Centrale Geschillencommissie Wonen. Gebruikt u hiervoor het geschillenformulier.

Download het formulier
Hoe neem ik contact op?

U neemt contact op met de Centrale Geschillencommissie Wonen via
mail:
cgw@hefwonen.nl

of per post:
CGW Hef Wonen
Postbus 8006
3009 AA ROTTERDAM