Servicekosten

U betaalt servicekosten voor diensten die wij voor het hele portiek of woongebouw (laten) uitvoeren. Zoals wijkbeheer of schoonmaak. Is er in uw woongebouw een centrale verwarmingsketel? Dan zijn stookkosten ook onderdeel van uw servicekosten.

Ieder jaar ontvangt u een overzicht van de gemaakte servicekosten. Dit heet de eindafrekening. Hierop staat wat u (als voorschot) heeft betaald en wat de echte kosten waren.

Bekijk uw servicekosten

Veelgestelde vragen

Ik ben het oneens met mijn afrekening servicekosten, wat moet ik doen?

Neem contact op met ons, via ons contactformulier. We bespreken uw afrekening en daarna kijken we naar een oplossing.

Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat er volgens u niet goed is. Wij zoeken uw gegevens erbij en nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.

Naar contactformulier


Afrekening bekijken
Wilt u de afrekening bekijken? Dan kunt u dit op een van onze kantoren met ons doen. Maak hiervoor een afspraak via het contactformulier. We kunnen u mogelijk niet alles laten zien, omdat we ons moeten houden aan de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Kan ik de afrekening servicekosten bekijken?
Uw eigen afrekening kunt u bekijken bij uw post en berichten.

Bekijk uw post en berichten

Totale afrekening bekijken
Wilt u de afrekening bekijken? Dan kunt u dit op een van onze kantoren met ons doen. Maak hiervoor een afspraak via het contactformulier. We kunnen u mogelijk niet alles laten zien, omdat we ons moeten houden aan de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Wat voor soorten servicekosten zijn er?
  • Servicekosten waarvoor u een voorschotbedrag betaalt. Dit bedrag berekenen op basis van verwachte kosten. Aan het einde van het jaar kijken we wat de echte kosten waren.
  • Servicekosten waarvoor de kosten vast staan. Van deze kosten maken wij geen eindafrekening. Voorbeelden van deze kosten zijn: de glasverzekering en het ontstoppen van de riolering.
Kunnen jullie mijn servicekostenpakket veranderen?

Wij kunnen alleen met toestemming van de huurders nieuwe services toevoegen of een geleverde service veranderen. Minimaal 70% van de huurders in het woongebouw moet het met de wijziging eens zijn. Wel kunnen wij voorschotbedragen aanpassen zonder toestemming. Dat doen wij op basis van gemaakte en verwachte kosten.